onsdag, december 02, 2009

Missade ju en massa....

Hur ser din adventsljusstake (den man tänder varje advent/söndag) ut?
Vit i porslin med svarta stearinljus

Som fönsterprydnad stjärna eller el-ljusstake?
Stake!

Vill du ha julkort med brevbäraren eller som e-post?
Ähh kvittar väl men jag skickar inga med posten i allafall...

Vilka färger har ni till jul? Klassiskt röd/grön/vit? Guld/isblå?…eller vad?
Rött, silver

När julpyntar du hemma?
Pyntar inte så mycket mer än till första advent..

Har varje julprydnad sin bestämda plats år ut och år in?
Nej.

Vad bara MÅSTE hänga/finnas i granen?
Har ingen gran, det kommer väl när ungarna kommer...

Har du ett färgtema i granen?
har ingen..

Levande gran eller plastgran?
Plastgran tror jag jag skulle föredra.
Hur ser din julfrukost ut?
Gröt, mackor, massor med pålägg, inlagd sill och kaffe. Mums!

Brukar du göra något aktivitet på julafton, t.ex. gå en promenad, spela sällskapsspel osv?
Japp både promenera och ordkryssa..

Dricker ni köpeglögg eller hemmagjord?
Köpe...

Vilken glögg brukar du dricka på jul om ni köper den?
Jag föredrar Åkessons vita.. sååå god

Vad av dessa saker brukar ni ha i glöggen, mandel, hasselnötter eller russin?
Mandel och russin

Finns det någon frukt som är ett MÅSTE till jul?
Absolut.. En mandarin måste man ju ha med jämna mellanrum. Och fruktsallad på juldagen.

Vilken är din favoritjulskiva?
Min egna..

Vilken är din favoritjullåt?
Ohh helga natt.

Vad skulle du inte vilja vara utan på julbordet, vad är ett absolut måste?
Skinkan eller sillen eller jansson eller köttbullarna.. Äh inte vet väl jag heller..

Nämn tre rätter du lagar helt själv till julbordet?
Jansson, mimosa sen får mormor göra resten.

Föredrar du vörtbröd med russin eller utan?
Med så klart!

Risgrynsgröt eller Ris à la malta?
Malta vilken dag som helst! Med massor av fruktsallad till... Åhh det är ju nästan hela julens behållning...

Vill du ha dopp i grytan eller inte på julbordet?
Nope...
(Ingela va du är snuskig;-))

Dricker du julmust eller mumma till julbordet?
Must!!!

Tittar du varje år på Kalles julafton?
Nej. Det står på i bakgrunden, strötittar lite då och då om jag har tid.

Vilken snutt är favoritsnutten ur Kalles julafton?
Vet inte.. Tomteverkstaden kanske, lady och Lufsen??

Har du sett Karl-Bertil Jonssons jul?
Japp varje år.. "Hans ömma moder" "Har jag fört en kommunist vid min barm?"

Har ni tomte hemma?
Nää vi har inga barn med oss så...

Köper du julklappar till många?
Familjen bara.. Typ..

Tycker du att det skall vara julklappar till alla eller bara barnen?
Vi har inga barn med oss så... Vuxna då.

Tycker du att julklapparna skall vara inslagna i affären eller vill du göra det själv?
Vill själv jue!

Färgglatt eller enfärgat julklappspapper?
Färgglatt förstås.

Roligast att få i sin julklapp?
Det jag önskat mej naturligtvis.

Vad skulle den ultimata julklappen vara till dig i år?
Att få fast på jobbet... Skulle vara underbart!!

Inga kommentarer: